Connect with us

Kerítésen innen

Telex: „Ruszkik, haza!” – ellenplakátkampányt indított egy Facebook-csoport

Megosztás

Az orosz csapatok Ukrajnából történő kivonását sürgető óriásplakátok jelentek meg hétfőn országszerte. Gyulán, Egerben és Miskolcon is találkoztak a Telex munkatársai olyan plakátokkal, amin a „Ruszkik haza” felirat szerepelt.

Megosztás

Az orosz csapatok Ukrajnából történő kivonását sürgető óriásplakátok jelentek meg hétfőn országszerte. Gyulán, Egerben és Miskolcon is találkoztak a Telex munkatársai olyan plakátokkal, amin a „Ruszkik haza” felirat szerepelt.

„Nyugati pályán” csoport

A plakáton látható felirat szerint a kampány a Nyugati Pályán nevű Facebook-csoport megbízásából készült, és az Egyesült Államok budapesti nagykövetsége támogatta. Az oldal saját meghatározása szerinti célja,

„hogy megszólítsa azokat, akiket érdekel Magyarország jelene és jövője, az, hogy merre, milyen pályán haladunk. Mi úgy gondoljuk, Magyarország a Nyugathoz tartozik, és a jövőben is a nyugati pályán érdemes folytatnia. Ehhez szolgáltatunk érveket, és erről szeretnénk meggyőzni minél több magyart.”

fotó: Telex

Az oldalt az USA budapesti nagykövetségének támogatásával a FLOW PR (Splendidea Communications Kft.) kommunikációs ügynökség üzemelteti. Az Ad Library adatai szerint 138 millió forintot költöttek Facebook-hirdetésekre 2019 óta, ezzel a tizenharmadik helyet foglalják el a legnagyobb magyar politikai-közéleti hirdetők listáján – írta a portál.

Ezzel szemben….

A kormánykommunikáció egészen más vonalon zajlik az ügyben:

vagy

Összehasonlításképpen….

  • „Őrizzük meg Magyarország békéjét és biztonságát”,
  • „Védjük meg a gyerekeinket” és
  • „A brüsszeli szankciók tönkretesznek minket”

– 2022-ben ezek az üzenetek lepték el az ország utcáit kormányzati plakátok formájában, tévéreklámokban, Facebook-bannerekben és YouTube-videókat megszakító kisfilmekben. A Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda – ami a kommunikációért is felelős – a válsággal nehezített évben is közel 30 milliárdot költött el csak ilyen hirdetésekre őszig, azt pedig többszöri kérdésre sem árulják el, hogy a minisztérium év végi költéseivel meddig nőnek ezek a költségek.

Szerző