A „Nagytestvér” már ugrásra kész! – Hoppá, az a kormánytagokat is látja …..
Megosztás
Be lehet úgy állítani a Nagytestvér virtuális szemét úgy, hogy bizonyos pozíción felül behunyja azt? Ha nem, akkor a szem ura kezében olyan hatalom lesz, ami mindenre feljogosítja majd, kivéve talán a nyugodt éjszakákra.
Use your ← → (arrow) keys to browse
Megosztás
A gyakorlatban persze ez után sem lesz egyetlen hatalmas biztonsági terem,
ahol mindent rendőrök figyelnek. Ehelyett a létrejön egy nagy, közös, központi tárhely – a kormány jelöli ki majd rendeletben, ki vagy mi szolgáltassa ezt –, ahová fel kell tölteni a következő kamerák képeit:
a közterület-felügyeletek térfigyelő kamerái;
a BKK járműveinek kamerái;
a BKK, mint közútkezelő kamerái;
a rendőrség által üzemeltetett térfigyelők;
a Magyar Közút kamerái;
a bankok biztonsági kamerái.
Pixabay
Ezek a felvételek legalább 30 napig a központi tárhelyen maradnak,
és a törvény által megszabott rendben le lehet kérni. Ezek közt olyan pontok is vannak, mint a
„terrorcselekmények vagy más bűncselekmények megelőzése, felderítése és megszakítása céljából”
vagy
„nemzetbiztonsági feladatok ellátása céljából”,
ami elég széles kört ölel fel. Ennél konkrétabb például a „körözött személy azonosítása” vagy az a helyzet, ha maga a felvételen szereplő személy kéri ki, például mert pert indít egy baleset miatt.
Jobb, ha jegyet vesz….
A tömegközlekedés esetében a rendszer fordítva is működik, több rendelkezés arról szól, hogy adatokat lehet lekérni a központi nyilvántartásból. A törvénymódosítás felhatalmazza például a közlekedésszervezőt (Budapesten ez a BKK-t jelenti), hogy
„a menetdíjat meg nem fizető, vagy az utazási feltételeket egyéb módon megszegő utas azonosítása céljából”
személyes adatokat, címet, igazolványszámot igényeljen a nyilvántartásból. Ehhez nyilván szükség lesz arcfelismerő rendszerre is, de még a bliccelőket is azonosíthatják a kamerafelvételek alapján, így hiába futnak el, a büntetés utoléri őket.
Kötelező biztosítás nélkül sehová!
Még egy nagyon konkrét, a mindennapokban alkalmazott eljárás szerepel a javaslatban, mégpedig a kötelező felelősségbiztosítás nélkül közlekedő járművek kiszűrésére. Jelenleg is létezik egy rendszer, amely az aszfaltba épített érzékelők segítségével szűri ki a túlsúlyos teherautókat, ennek a neve Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer (TSM). Ezt hamarosan a biztosítatlan autók kiszűrésére is használja majd a hatóság.
A TSM kamerái összevetik a jármű rendszámát a nyilvántartásban szereplő biztosítási kötvényekkel, és ha szabályszegést észlelnek, jelzést küldenek a közúti ellenőrnek, aki megállíthatja a járművet. Ha ez valamiért elmarad, a rendszer a 15 nap múlva ismét ellenőrzi a biztosítást, és ha nincs, automatikusan eljárást indít: ennek a végén a hatóság pedig kivonja a forgalomból a kötelező biztosítás nélkül közlekedő járművet.
Pingback: A Turisztikai Ügynökségnek azért kellenek a szállodák adatai, hogy Ráhel és férje tudják, melyiket kell megvenni? - Hadházy képviselő konferencián járt..... - Városi Kurír