Connect with us

Kerítésen innen

Zöld rendszámos a plug-in hibrid autója van? Lehet, hogy nem sokáig….

Megosztás

Hamarosan kizárhatják a plug-in hibrideket a zöld rendszám használatára jogosult gépjárművek közül Magyarországon, derül ki az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) szerkesztőségünk birtokába jutott előterjesztéséből…

Megosztás

Hamarosan kizárhatják a plug-in hibrideket a zöld rendszám használatára jogosult gépjárművek közül Magyarországon, derül ki az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) szerkesztőségünk birtokába jutott előterjesztéséből – számolt be a várható változásról a Telex.

A Lázár-minisztérium szerint folyamatos a felülvizsgálat

Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) előterjesztése szerint

a jövőben forgalomba helyezett példányok mellett a már forgalomban lévő elektromos hálózatról tölthető, de alapvetően nem elektromos hajtású autók rendszámát szintén hagyományosra cserélnék a következő műszaki vizsgán.

Ha a döntésbe bevonják az úgynevezett hatótáv növelővel (range extenderrel) ellátott villanyautókat is, akkor

összesen 33 ezer járművet érinthet a változás, ami nem kevés, tekintve, hogy 74 ezer zöld rendszámot adtak ki június végéig

– írta a portál. Amennyiben a terv megvalósul, a továbbiakban csak a hagyományos villanyautók, és egyéb járművek használhatnák a környezetkímélő konstrukciókhoz kitalált, 2015-óta létező zöld alapszínű hatósági jelzést.

Viszlát ingyen parkolás….

A minisztérium lépésével a plug-inek elveszítenék a számos magyar településen biztosított ingyenes közterületi parkolási lehetőséget. Szintén a rendszámváltás következménye lehet, hogy a jövőben honosított új és használt példányok után regisztrációs adót, illetve az összes után teljesítményarányos gépjárműadót, valamint adásvételkor vagyonszerzési illetéket is kellene fizetni, amennyiben elfogadják a tervezetet. Az értesüléssel kapcsolatban megkerestük a Lázár János által vezetett tárcát, ahonnan azt a választ kaptuk, hogy

a közúti közlekedés szabályainak felülvizsgálata folyamatosan zajlik, annak alakulásáról a későbbiekben tájékoztatni fognak.

Nem lenne egyedi az eset

A plug-in hibrid autók kiváltságainak eltörlésével a szaktárca a nemzetközi környezetvédő szervezetek, köztük a belgiumi székhelyű Transport & Environment régóta hangoztatott álláspontját követné. A szervezet az utóbbi években többször kifejezte, hogy

a konnektoros hibridek nem igazán kímélik a környezetet.

Az érvelés szerint a feltöltött akkumulátorral legfeljebb száz kilométeren át villanyautóként is használható, de alapvetően benzines, olykor dízelmotorral hajtott személyautók gyártói arra használják a plug-in kategóriát, hogy kijátsszák a típusjóváhagyáshoz szükséges hatósági környezetvédelmi vizsgálatok és a valós körülmények közti rést, és számukra kedvezőbb feltételekkel adják el ezeket a típusokat.

Nem Magyarország lenne az első, ahol kiterelik a környezetbarát autók kedvezményezetti köréből a plug-in hibrideket,

amennyiben megvalósul az ÉKM javaslata. Az ADAC szerint Németországban 2022 végéig autóként akár 4500 euró (kb. 1,7 millió forint) állami és további 2250 euró (kb. 900 ezer forint) gyártói támogatást kaphatott, aki a konnektorról tölthető hibrid típusok közül választott. A plug-in hibridekkel kapcsolatos aggályok Európa-szerte fokozatosan csökkenteni fogják az ilyen autók iránti keresletet, így feltételezhető, hogy hamarabb eltűnnek majd a gyártók kínálatából, mint hogy 2035-től mindenhol megszűnik az új belsőégésű motorral szerelt autók gyártása az Európai Unióban.

További részleteket ide kattintva olvashat.

Szerző