Connect with us

Kerítésen innen

Orbán nagybácsi unokaöccse bánya-esete

Megosztás

Cseh Tamással szólva Valóság nagybácsi szerint egy kavicsbánya bezárt, egy pedig éppen csak vegetál Győr közelében. Az ok: virágzásnak indult egy új, szintén a közelben megnyílt bánya, amelyben Orbán Viktor miniszterelnök unokaöccse, Orbán Dávid is érdekelt. Jobb helyeken ebbe kormányok dőlnek be, ezzel szemben Orbániában….

Orbán nagybácsi unokaöccse sóderbánya-esete
Megosztás

Cseh Tamással szólva Valóság nagybácsi szerint egy kavicsbánya bezárt, egy pedig éppen csak vegetál Győr közelében. Az ok: virágzásnak indult egy új, szintén a közelben megnyílt bánya, amelyben Orbán Viktor miniszterelnök unokaöccse, Orbán Dávid is érdekelt. Jobb helyeken ebbe kormányok dőlnek be, ezzel szemben Orbániában….

Orbán meghosszabbított mancsa a közútkezelő…?

Egyszer volt, hol nem volt -kezdődhetne a rémmese, ha az lenne, de ez Magyarország 2023-ban, Európa közepén:

nagyjából 40 másodperc alatt lehet átérni azon a szakaszon, ahol súlykorlátozást vezetett be a Magyar Közút Zrt. 2022 novemberében. Ez a néhány másodperc és pár száz méter azonban épp elegendő ahhoz, hogy szinte lehetetlen helyzetbe hozzon egy, a közelben működő kavicsbányát. A helyzet pedig jól jött egy másiknak, amelynek egyik tulajdonosa nem más, mint Orbán Viktor unokaöccse, Orbán Dávid

– foglalta össze a lényeget az Átlátszó.

Hadházy a helyszínről tudósít

„Nézze meg, hogy dübörög az Orbán unokaöccsének legújabb bányája és azt is, hogy hogyan tette tönkre a konkurenciáját egy állami hivatal egyetlen furcsa táblával. Egy normális országban egy ilyen történet megrengetné a kormányt. Nálunk csak megsimogatja majd Orbán nagybácsi az unokaöccse buksiját, hogy lám, milyen ügyes fiú ő is.”

Duma, az van….

Az 1401-es út Győrt és Mosonmagyaróvárt köti össze. Ennek egyik szakaszára, Győrzámoly és Győrújfalu közé helyezte ki az állami közútkezelő tavaly a 20 tonnás súlykorlátozást.

Ez azt jelenti, hogy a 20 tonnánál nehezebb járművek 2022 novembere óta nem hajthatnak itt át. Kivételt csak az autóbuszok és mezőgazdasági járművek jelentenek, illetve azok a cégek, amelyek a szakaszon telephellyel és behajtási engedéllyel rendelkeznek.

A közútkezelő szerint erre a

„kistelepüléseken élő lakosság életminőségének javítása, és a közelmúltban felújított útburkolat állagának megóvása érdekében” volt szükség.

A súlykorlátozás miatt a kamionok nem – vagy csak hatalmas kerülővel – tudják megközelíteni a Frissbeton/Strabag Győrújfaluban (azaz mindössze pár kilométerre) található keverőtelepét.

Aki már feladta….

A másik győrzámolyi bánya viszont már bezárt. Ahogy azt Hartl Zoltán, a bányát működtető cég vezetője nyilatkozta a témával szintén foglalkozó Magyar Narancsnak, hiába kértek, nem kaptak behajtási engedélyt, a hatvan kilométeres kerülő pedig olyan plusz anyagi terheket jelentett, hogy nem érte meg tovább nyitva tartani a bányát.

Így készül a „40-50 új nemzeti Mészáros”

Nem érinti ugyanakkor a korlátozás a Murobán Kft. mindössze másfél éve működő bányáját Vámosszabadiban. A cégről az a szóbeszéd járja, hogy ők vették át a súlykorlátozással kiherélt darnózseli bánya helyét, és helyi szinten a fő beszállítói lettek a legnagyobb betongyártó cégnek, a Frissbetonnak. A tulajdonos Strabag azonban nem erősítette meg, és nem is cáfolta az információinkat. Mint írták:

„a STRABAG eddigi gyakorlata szerint gazdasági tevékenységéről a jogszabályok által előírtak szerint szolgáltat információkat. Ilyen jellegű információk esetleges birtokában sem lenne módunk és jogosultságunk azok bármilyen módon történő megosztására és feltárására, figyelemmel arra, hogy azok az üzleti titok védelme alá esnek.”

Szerző