“Pál-fordulat” a kispesti parkolásban – “Cipőt a cipőboltból, parkolási szakértelmet a parkolási szakértőtől!”

Az MSZP-s Pál Tibor és képviselőtársai hosszú éveken keresztül támogatták a Fideszt a IX. kerület sok sebből vérző parkolási ügyeiben. 2019 őszén a választók nem szavaztak neki bizalmat, így akkor véget ért 30 éve tartó önkormányzati képviselői karrierje. A XIX. kerület azonban lát benne potenciált: a momentumos Paróczai Anikó derítette ki, hogy Gajda Péter polgármester tanácsadóként foglalkoztatja Pált, aki már javasolta is a parkolási rendszer bevezetését Kispesten – írta az Átlátszó a képviselő kutakodása alapján.

Minek változtatni, ha valami “bevált”?

Biztosan sokan emlékeztek a néhány éve Ferencvárosban kirobbant parkolási mutyira, melynek egyik szereplője az a – helyi MSZP elnökként a fidesszel összejátszó, a Budapest Park helyére parkolót álmodó – Pál Tibor volt, akit az esetet követően, 30 év után kiszavaztak a ferencvárosi képviselők soraiból

– kezdte közösségi oldala bejegyzését Paróczai Anikó, a Momentum kispesti önkormányzati képviselője.

“A történet dióhéjban arról szól, hogy Ferencvárosban több parkolóautomata hamis, sorszám nélküli (vagyis az elszámolásba nem beleszámító) parkolójegyeket adott ki

Ez a gyakorlat végeredményben százmilliókkal károsította meg a kerületet, de az is kiderült, hogy a parkolást üzemeltető cégek tulajdonosi láncának végén az a Borsi Imre áll, aki egyébként a Centrum Parkoló Kft. milliárdos parkolási csalási botrányának hatodrendű vádlottjaként ismert. Ha van tehát gyakorlat és minta, amelyet maximum elrettentő példaként érdemes ismerni egy kerületi parkolási rendszer létrehozása előtt, az a ferencvárosi.

Ehhez képest, mit gondoltok, ki ad tanácsokat Kispestnek “a “kerületben kialakult parkolási gondok megoldása érdekében”? Talált, süllyedt. Pál Tibor, egyenesen Ferencvárosból!

A szocialista ex-képviselő havi bruttó 140 ezer forintot kap, ezért cserébe pedig már le is tett az asztalra egy “előzetes tanulmányt”,

amelyben értékeli a kerület parkolási helyzetére adható “megoldási lehetőségeket”. Ebben a “tanulmányban” Pál javaslatot tesz a kispesti parkolási rendszer megvalósításának finanszírozására és működtetésére is.
Az elkészült anyagot kikértem a jegyzőtől, és miután elolvastam, egyértelművé vált, hogy két ismert parkolásüzemeltetési cég (egy óra forgalmazó és egy szoftver forgalmazó) promóciós anyaga köszön vissza belőle. Arról nem is beszélve, hogy két éve (2019 áprilisában) az önkormányzat egyszer már készíttetett egy Kispestre szabott tanulmányt a Mobil City Mérnöki Tanácsadó Bt.-vel, ami nyilvánosan elérhető a Kispesti Önkormányzat weboldalán. Mivel a helyzet a fenti körülmények alapján minimum zavarosnak tűnik, a múlt heti testületi ülésen rákérdeztem Gajda Péter polgármesternél arra, napirenden van-e a kispesti parkolási rendszer felülvizsgálata, átalakítása. Ő azt válaszolta, hogy bár

polgármesteri programjában szerepelt a felülvizsgálat terve, jelenleg senki nem foglalkozik ezzel az önkormányzatban.

Ezt követően privát úton is érdeklődtem nála, hogy miképp végezhet mégis tanácsadói munkát Pál Tibor parkolási ügyekben, ha nincs napirenden a kérdés, de eddig nem válaszolt.

Pál ráadásul nem csak parkolással kapcsolatban, de a Galvani-hídhoz tartozó úthálózatról is adott tanácsokat a kispesti önkormányzatnak

Tette ezt ráadásul éppen idén májusban, vagyis akkor, amikor nagy vihart kavart a nyomvonal, amely jelentős fakivágásokkal járt volna.

Ez a történet is megmutatja: a 2022-es választás tétje sokkal nagyobb annál, sikerül-e leváltanunk a Fidesz mérgező rendszerét. Itt teljesen új arcokra, egy merőben új Magyarországra van szükség. Olyan rendszerre, amelyben bukott politikusok nem mehetnek át simán egy másik kerületbe tanácsadónak egy olyan kérdés kapcsán, amelyet a saját önkormányzatukban százmilliós veszteséggel sikerült megoldaniuk.”

Kapcsolódó

 

kispest

Egy hozzászólás itt: ““Pál-fordulat” a kispesti parkolásban – “Cipőt a cipőboltból, parkolási szakértelmet a parkolási szakértőtől!”

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük