Connect with us

Ez a nap

Van itt pénz! – Például 10 milliárdért hirdetés a fideszes sajtóban

Megosztás

Nem létezhetnének a hirdetésekkel beléjük pumpált állami milliárdok nélkül a fideszes médiaóriás cégei.

Mészáros Lőrinc gazdagabb, mint a Horthy-korszak két grófja
Megosztás

Nem létezhetnének a hirdetésekkel beléjük pumpált állami milliárdok nélkül a fideszes médiaóriás cégei.

Az állami költések kétharmada

A fideszes sajtót összefogó Közép-Európai Sajtó és Média Alapítványnál listaáron nézve minden harmadik reklámforint az államtól jött 2018-ban – írja a Kreatív. A Kantar Media számításaiból nem csak az derül ki, hogy ezek a cégek nem létezhetnének jelen formájukban pusztán piaci alapon, de az is:

szektoraikban ők vitték el az állami költések kétharmadát.

Az adatokból kiderül: míg a teljes print, rádió, illetve online piacot érintő listaáras reklámbevételekből 17 százalékot tett ki az állami reklámköltés (105 milliárdból 17,8 milliárd forint), addig ezeknél a cégeknél ugyanez az arány 29 százalék (38,9 milliárdból 11,3 milliárd forint). A három szegmensbe tehát összesen 17,8 milliárd forint érkezett, és ennek 63 százaléka, 11,3 milliárd forint ment a KESMA-nak ajándékozott cégekhez.

Az államtól leginkább függő médiacégek a Magyar Idők Kiadó Kft. és a Figyelőt kiadó K4A, Schmidt Mária és Ungár Péter cége. Előbbi teljes reklámbevételének 77 százaléka, utóbbinak 61 százaléka érkezik az államtól.

Az állami vállalatok nem alkudoznak

A fenti adatok a hirdetések listaárát veszik alapul. Tekintve, hogy míg a piaci cégek gyakran jelentős kedvezményeket harcolnak ki maguknak, addig az állami vállalatok nem gyakran alkudoznak,

az állami reklámköltések valós aránya jóval magasabb is lehet 63 százaléknál.

A gyűjtésben nem szerepel a szintén jelentős mennyiségű állami hirdetést kasszírozó New Wave Media, mivel a cég reklámfelületeit 2018 óta az Evomedia értékesíti, amely viszont csak portfóliószintű bevallást tesz közzé. Az alapítványnak adott tévéket, az Echót és a Hír TV-t pedig nem méri a Kantar, ezért a tévés reklámpiac is kényszerűen kimaradt a szomorú összesítésből. Ezen a téren a legnagyobb kedvezményezettek egyébként a TV2 Csoport és a közmédia.

(Forrás: Népszava)

Kapcsolódó

Keddtől láthatja, ahogy folyik el a pénze: beindultak a Sargentini-válaszhirdetések

Szerző

Click to comment

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük