A hőségriadó ideje alatt nem csak a gyengébb egészségi állapotúakra, a szív- és érrendszeri betegekre leselkedhet a vég, hanem azokra is, akik nem veszik komolyan a veszélyt. Pedig a klímakatasztrófa így kopog be minden lakás ajtaján.


Figyelem! Hőségriasztás

Életbe lépett az országos tisztifőorvos által elrendelt hőségriasztás. A másodfokú intézkedés ma 0 órától hétfő éjfélig lesz érvényben.

A Nemzeti Népegészségügyi Központ kéri a lakosságot, hogy a nagy melegben mindenki ügyeljen a fokozott folyadékbevitelre. A szabadtéren dolgozók és a fesztiválokon szórakozók bő, szellőző ruházattal és naptejjel védjék bőrüket a leégés ellen.

A legmelegebb, 11 és 15 óra közötti időszakban lehetőség szerint húzódjanak árnyékba – fejtették ki, hozzátéve: érdemes ilyenkor több órát légkondicionált helyiségben tartózkodni.
A közlekedőket, autósokat is fokozott óvatosságra intik.

Ilyenkor nincs egészséges szervezet

Az átlagosnál melegebb időjárás megterhelő az egészséges szervezetre is, illetve bárkinél okozhat egészségügyi panaszokat, kellemetlen tüneteket, dekoncentrációt – olvasható a Nemzeti Népegészségügyi Központ közleményében.
Az Országos Meteorológia Szolgálat, valamint a tisztifőorvos hőség miatti figyelmeztetésének különböző kritériumai vannak. Az Országos Meteorológiai Szolgálat a hőség miatt szombatra tizenöt megyére és a fővárosra adott ki elsőfokú figyelmeztetést. Az előrejelzés szerint szombaton a legalacsonyabb hőmérséklet 12-21 fok között valószínű, 15 fok alatti értékek csak a hidegre érzékeny helyeken lehetnek. A legmagasabb hőmérséklet 31 és 35 fok között alakul. A következő napokban tovább fokozódik a hőség.

Orvosmeteorológia

A tragikus hőmérséklet egyre több embernek okoz nehézséget. A szív és érrendszeri betegeknél a tünetek fokozódása várható. Szívritmuszavar, nehézlégzés jelentkezhet a szívelégtelenség tüneteként a tüdőben és az alsó végtagokban folyadék szaporodhat fel, ödémásodás jelentkezhet. A fiatal és egészséges szervezetre gyakorolt hatások közé tartozik a fizikai teljesítmény romlása, indokolatlan álmosság érzet, motiváltság csökkenése, “ellustulás”. Fontos a napi 2-3 liter folyadék és az izzadással elveszített ásványi anyagok pótlása. (Eumet)

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét